Support
Har man en PC, surfplatta eller smartphone, så har man en dator och därmed också problem ibland. Tekniken krånglar, program är svårbegripliga och underliga frågor och erbjudanden dyker upp på skärmen då och då.
Vi vill gärna hjälpa till och ge support i sådana situationer.
Två typer av support – obokad (drop-in) och tidsbokad
När vårt IT-café Kanelbullen är öppet kan våra besökare ofta få hjälp med sina dataproblem av tjänstgörande stödpersoner – i den mån tid och förmåga medger. Sådan drop-in-support ges utan särskild avgift.
Dessutom erbjuder vi våra medlemmar möjligheten till bokningsbar support. För att få boka denna behöver du vara medlem i SeniorNet. Supporten utförs normalt på Kanelbullen eller i intilliggande rum och kostar 20 kr per halvtimme.
På måndagar och torsdagar tjänstgör ett support-team som man kan boka tid hos,
Dessutom finns det kunniga medlemmar som kan ge support på andra tider efter överenskommelse.
Genom att boka support kan du vara säker på att få hjälp av någon som kan ägna sig åt ditt problem (men det är förstås inte säkert att vi kan lösa alla problem).