Support

Har man en PC, surfplatta eller smartphone, så har man en dator och därmed också problem ibland. Tekniken krånglar, program är svårbegripliga och underliga frågor och erbjudanden dyker upp på skärmen då och då.
Vi vill gärna hjälpa till och ge support i sådana situationer.

Två typer av support – obokad (drop-in) och tidsbokad

När vårt IT-café Kanelbullen är öppet kan våra besökare ofta få hjälp med sina dataproblem av tjänstgörande stödpersoner – i den mån tid och förmåga medger. Sådan drop-in-support ges utan särskild avgift.

Dessutom erbjuder vi våra medlemmar möjligheten till bokningsbar support. För att få boka denna behöver du vara medlem i SeniorNet. Supporten utförs normalt på Kanelbullen eller i intilliggande rum och kostar 20 kr per halvtimme.

måndagar och torsdagar tjänstgör ett support-team som man kan boka tid hos,
Dessutom finns det kunniga medlemmar som kan ge support på andra tider efter överenskommelse.

Genom att boka support kan du vara säker på att få hjälp av någon som kan ägna sig åt ditt problem (men det är förstås inte säkert att vi kan lösa alla problem).


Läs mer om supporten:


Välkommen till

SeniorNet Södermalm

Kanelbullen, vårt Internetcafé, finns på Rosenlundsgatan 44A, dit alla seniorer är välkomna. Klicka här för våra öppettider.

Vår devis är “Seniorer lär seniorer IT” och det gör vi med kurser och dataträffar för våra medlemmar.

Medlemmar som önskar särskild hjälp med felsökning eller undervisning kan boka support på våra fasta supporttider eller på annan tid efter överenskommelse.

Medlemmar som kan tänka sig att ge support, undervisa eller felsöka är mycket välkomna att höra av sig till info@snso.se. Det är en väldigt stimulerande, rolig och viktig uppgift!

Med våra ca 1000 medlemmar är vi en av de största klubbarna i SeniorNet Sweden.

SeniorNet Sweden

Vår hemsida har vissa delar som använder s.k. kakor/cookies. Vill du veta mer om det, så klicka här.

Logga in på något SeniorNet forum

… för att t.ex ställa eller besvara en fråga i Datorbiten. Eller för att bara läsa inlägg.

Våra samarbetspartners

SeniorNet Sweden

som är vår moderorganisation.


Södermalms stadsdelsförvaltning, som hjälper oss bland annat med vår lokal, IT-cafét Kanelbullen


som också driver Tanto Seniorlokus där Kanelbullen är belägen



som är vår samarbetspartner för våra studiecirklar, kurser och dataträffar.



som ser till att våra datorer är säkrade mot virus och annat elände



som håller oss uppdaterade i IT-samhället och erbjuder rabatterad prenumeration för SeniorNets medlemmar


som förser klubbens datorer med Microsoft-program till lågpris

Top