Vad man kan få hjälp med
Vi har två typer av support
När vårt IT-café Kanelbullen är öppet kan våra besökare ofta få hjälp med sina dataproblem av tjänstgörande stödpersoner – i den mån tid och förmåga medger. Sådan drop-in-support ges utan särskild avgift.
Dessutom erbjuder vi våra medlemmar möjligheten till bokningsbar support. För att få boka denna behöver du vara medlem i SeniorNet. Sådan bokad support kostar 20 kr per halvtimme och utförs normalt på Kanelbullen eller i intilliggande rum.
Drop-in-support
Alla seniorer är välkomna till Kanelbullen när det är öppet, även om de inte är medlemmar i SeniorNet. Läs mer om tider och priser här.
Behoven är ju så olika. En del av våra besökare klarar sig ganska bra själva. Andra kan behöva fråga om både ett och annat. Därför finns det alltid minst två stödpersoner ur klubben till hands beredda att hjälpa till så gott de hinner och kan. Men de kan ju olika mycket (eller olika lite) och den hjälp du får är så att säga ”på köpet” och det är förstås inte säkert att de kan hjälpa till med annat än grundkunskaper i hur man använder dator och internet.
Du kan försöka träffa en stödperson som är hemtam med de frågor du har. Här kan du klicka dig till en lista över vilka stödpersoner som har erfarenhet av olika program etc. Sedan kan du kanske återkomma när relevant stödperson finns på plats (se Schema för stödpersoner).
Drop-in-support kostar ingenting, utöver priset för att besöka Kanelbullen vilket är gratis för medlemmar…
Support på bokad tid
Om du vill vara säker på att få hjälp av någon som kan ägna sig åt ditt problem så bör du boka tid i förväg.
För att få göra det behöver du vara medlem, och bokad support kostar 20:- i halvtimmen.
Bokning sker per telefon eller E-post.
Fasta tider – måndag och torsdag;
Vi ger bokad support på fasta tider måndagar och torsdagar och du kan boka tid så här
- För besök måndagar kl. 09-12 ring Pelle Carlson 0706 049 048
- För besök måndagar kl. 13-16 ring Björn Annell 0767 000 112
- För besök torsdagar kl 13-16 ring Christian Ewerlöf 070 207 75 30
Vill du hellre boka tid per E-post så är adressen support@snso.se. Ange vad du har problem med, gärna också ditt telefonnummer.
Vill du se vilka tider som redan är inbokade, klicka här. I bokningsschemat anger vi normalt dina initialer så att du kan se att du är inbokad. Om du inte vill ha dem angivna så tala om det vid bokningen.
Överenskommen tid:
Du kan också boka support på andra tider direkt med en del av våra stödpersoner. Du får då komma överens om när supporten kan ske direkt med berörd stödperson. Klicka här för att hitta info om vilka som kan kontaktas.
Support vid besök i bostaden är inte en tjänst som klubben erbjuder.